петък, 26 ноември 2010 г.

Малкия и среден бизнес (SMB) и Обединените Комуникации (UC)


Важно е да се отбележи, че нуждите и решенията за процесите при малките и средни фирми се различават значително от тези на предприятията. И тъй като повечето от доставчиците продават на малките и средни предприятия, е полезно да се посочат основните приоритети за малкия и среден бизнес при вземане на решение за интегриране на UC система.

Избрах за обсъждане три, според Вас може и да са повече, но според мен тези три са най-често срещаните приоритети:
1. Цена - цената на UC системата е много важна. Един SMB се впечатлява много лесно от "цената на витрина" и затова е доста чувствителен към цените, които му се предлагат. Тази чувствителност към цената може да се притъпи малко от провеждане на анализи за Възвръщаемостта на Инвестициите (ROI) и/или Обща Цена за Придобиване (TCO). Като се има предвид, че най-често самия собственик взема решенията при малкия и среден бизнес, анализ на Възвръщаемостта на Инвестициите обикновено е по-ефективния инструмент при разглеждането на цената. Този анализ е по-достъпен и по-бързо стига до точката на установяване на финансови облаги. Малките и средни фирми не гледат на UC решението като инвестиция, а като инструмент, от който могат да се извлекат ползи. Един SMB иска да види добра цена, намаление на разходите и подобряване на производителността.

2. Простотата - средата на човешките ресурси при малките и средни фирми не е същата като тази на голямото предприятие. При SMB има по-малко време на разположение за обучение и изследвания по отношение на използването на ново оборудване и системи. Освен това, културата на най-малките и средни фирми е да се свърши работата бързо и добре. Едно добре проектирано UC решение за малки и средни фирми трябва да е интуитивно и да решава важни въпроси. То не трябва да изисква сложна ИТ инфраструктура и значителна поддръжка за да бъде инсталирано, обслужвано и поддържано. Потребителите не очакват да се обучават дълги часове след интегрирането му, за да се възползват от новото решение. При предлагането на UC решение това става още по-важно, тъй като голяма част от UC дискусията включва функции, към които малките и средни фирми проявяват слаб интерес, като например видео конференции, интегрирани функционалности или обработка на мултимедия. Един SMB търси функции, които поддържат ежедневната му дейност, като присъствие, Microsoft Office Outlook интеграция, опции за доставка на мобилна и фиксирана телефония и поддръжка на текущата телефония и VoIP телефонни системи.

3. Опит - причината толкова много UC маркови решения да са добре позиционирани е защото доставчика (Cisco, Microsoft, IBM) има доверието на пазара, препоръки и присъствие в рамките на съществуващата мрежа или компютърна среда. Въпреки това, всяко UC решение се състои от много различни видове хардуер и софтуер произведени от различни фирми. Един SMB разчита на опита на поддържащия техник или "доверен" съветник за изпълнение на някои от анализите и поддържане на отделните части от разнообразни компютърни компоненти. Необходимостта да избере оперативно съвместими помежду си хардуер (браузър, PDA, мобилни, PC) и приложения [сътрудничество, администрация, телефония (контакт Център)] е много важна и се нуждае от повече научни изследвания и знания, отколкото повечето вземащи решенията в малките и средни фирми имат време да се ангажират и да придобият.

Няма коментари:

Публикуване на коментар