петък, 19 ноември 2010 г.

Microsoft: iPad? Какъв iPad?


Въпреки всички по-нови статии от рода на "Microsoft е мъртъв" , изглежда, че компанията все още е доста жива, най-малко ако прегледате току-що обявените резултати за Q1 фискалната 2011 година
Компанията съобщава нетни приходи за първото фискално тримесечие от $5,41 милиарда, или 62 цента на акция, при приходи от $ 16.2 милиарда, или 25% растеж от преди година. Продажбите на Windows 7 2010 и Xbox основно допринасят за силното тримесечие.
Някои финансови анализатори и наблюдатели на дружеството се чудеха дали привидната липса на незабавна стратегия, как да се справи с ръста на IPAD и Android потребителите,няма да се завърне обратно, като го удари финансово. Не е твърде изненадващо нали, Microsoft служителите настояват, че Windows компютрите и таблетите са това, което клиентите искат и каквото ще получат.
Главния финансов директор на Microsoft Питър Клайн заяви днес по време на обаждане относно приходите на Microsoft, че е уверен, че ръстът на таблетите ще допринесе за увеличаването на общия пазар на персонални компютри. Бил Koeфoeд, директор за връзки с инвеститорите на Microsoft заяви, че компанията не е видяла "съществено изместване" от нисък клас компютри към таблети. С други думи, както Silicon Alley Insider перифразира: "IPAD? Какъв IPAD? "
Въз основа на последните данни е лесно да се разбере защо Softies твърдят, че не се притесняват. Резултатите на комбинираната Windows/Windows Live дивизия са впечатляващи - въпреки, че заради тях се наложи струващата над 1,47 милиарда щатски долара Windows 7 Upgrade програма. (Тази програма позволи продажбите на Windows 7 до OEM производители и търговци на дребно преди общата наличност за потребителите през октомври 2009 г.).
Според изявление на компанията:
"Microsoft оценява, че общите световните доставки на компютри от всички източници расте близо 9% до 11%. OEM приходите нарастват с $ 1,8 милиарда или 93%. Включително приходите и звена, свързани с отлагането на Windows 7 през предходната година, приходите от OEM са се увеличили с $ 364 милиона или 11%, а от OEM лицензионни звена се увеличават с 5%. Увеличението на приходите на OEM е благодарение на растежа на пазара на персонални компютри, най-вече на PC пазара сред бизнес клиенти, както и комбинацията от версии на Windows лицензи, частично се компенсира от по-ниските продажни цени на Windows в Китай спрямо същия период на миналата година и промените в тях при нашите канали за дистрибуция. Другите приходи от продажби нарастват с $ 125 милиона или 13%, движени основно от продажбите на дребно на Windows 7. "
Microsoft продължава да настоява, че има предварителен списък с таблети в процес на подготовка от различни партньори, някои от които ще дебютират тази година, а някои през следващата година.

Стартирайте деня си с електрония бюлетин на UC-journal. Тук сa последните технологични новини и мнения, сервирани горещи.


Няма коментари:

Публикуване на коментар