петък, 10 декември 2010 г.

SIP Trunking: Какво да направим преди окончателно да "изхвърлим" традиционната TDM телефония

SIP trunking (VoIP въз основа на Session Initiation Protocol, който се превърна в промишлен стандарт за корпоративен VoIP) се разработва в продължение на години. И вече е преобладаваща насока за предприятия, които се фокусират върху намаляване на разходите. Но преди да се "изхвърли" традиционната телефония има действия, които да се предприемат, така че да не се изложи мрежата или ежедневна дейност на риск. Трябва да се уверите, че доставчика ще поддържа текущата си ценова политика и за в бъдеще, както и обещаната ефективна поддръжка.
Ето как:
1. Съберете предложения от различни доставчици на SIP Trunking. Изберете от наличните оферти тази, която най-пълно отговаря на вашите нужди.След като сте разработили бизнес план и стратегия, не би трябвало да е изненада, че ще поискате предложения от различни SIP доставчици за да прецените кой от продавачите има способността и желанието да отговори на вашите нужди. Различните организации имат различни потребности, но според мен тези няколко са най-важни:
- Възможности за обслужване и пригодност:
SIP трябва да замени всички или почти всички TDM телефонни комуникации. Както рядко е възможно да се закупят всички услуги, от които една компания се нуждае от само един доставчик , и SIP с възможност за разговори не е достъпен навсякъде и от всеки доставчик. Някой обявяват голям процент покритие при домакинствата, други доставчици не са достатъчно ясни за тяхното покритие, въпреки че покритието е относително и бързо се разпростира навсякъде. Ако офертата на доставчика на SIP отговаря на повечето от вашите нужди, е твърде вероятно замяната на аналогова телефония със SIP да консолидира сметките, опрости администрирането и оперативното управление на отношения с различни доставчици на услуги. В предложения от различни SIP доставчици е вашият шанс да притиснете търговците за по-добра цена. Дайте им списък на вашите локални офиси и искане за информация къде техния SIP продукт не е на разположение в момента, и когато те предоствят крайното си предложение недостъпните места ще са вече достъпни.
- Технически съображения и оперативна съвместимост:
SIP е индустриален протокол, който продължава да се развива в резултат на изграждането на редица нови съоръжения и проблемите с оперативната съвместимост. За да сработи, вашата IP телефонна централа, SIP trunk и крайните устройства трябва да са съвместими. Ако не са, няма да можете да извършвате гласови повиквания.Доставчикът трябва да направи списък на съвместимото оборудване, както и какви сертификационни тестове е минало, но това не е достатъчно. Нещо повече, когато се премине през основните функции, SIP все още може да не оперира правилно със оборудването. Проблеми при оперативна съвместимост произтичат и от пропуски при стандартните SIP изпълнения от OEM производители, IP телефонни централи, които не са напълно patch-нати, или специални устройства стоящи на входа на мрежата.Освен това не всички кодеци, които може да искате да употребявате могат да бъдат поддържани. Например, доставчик на SIP може да поддържа само G.729A за гласови повиквания, но за качество на гласа се изисква поддръжка и на G.711. Повечето SIP trunk са обявени като съвместими с Avaya, Cisco и Nortel IP телефонни централи, но не трябва задължително всеки SIP телефон, защитна стена или гейтуей да бъдат сертифицирани за работа с VoIP. Списъкът от IP телефонни централи сертифицирани от доставчиците за съвместимост с тяхната SIP услуга се обновява доста често. Дайте на доставчика IP телефонната централа, която вече сте инсталирали или искате да се инсталира и ги помолите да идентифицират дали е съвместима с тяхната SIP услуга. Поискайте също информация за входящите безплатни функции и кол център възможности ако очаквате да ги използвате. Дори, ако продавачът е сертифициран за вашата IP телефонна централа и са оперативно съвместими, попитайте дали неговата услуга поддържа факс, поискайте информация за безплатните функции, както и кол център възможности, и направете списък на всички характерни за компанията особености и функции, които преобладаващо ще Ви трябват. Поискайте тестови период за тези функции и за проверка на качеството на услугата преди да я регистрирате за няколко години. Пилотните тестове позволяват точно това, така че бъдете сигурни, че ще получите пилотен проект и се опитайте да получите пилот, който позволява вътрешни и международни в мрежата и извън мрежови повиквания. Ако не сте доволни от обслужването, трябва да бъде ви бъде позволено да прекратите пилота и всички свързани с него услуги без да носите отговорност.
- Ценообразуване:
Ценообразуването на SIP е изключително разнообразно. Всички SIP доставчици включват неограничен брой на обажданията в мрежата независимо от количеството едновременни разговори, но поставят ограничения на използваната честотна лента.Като добавка на комплексност на услугата, някои търговци позволяват да повишите броя на едновременните повиквания на точно определена контактна точка, като общият брой на повикванията на всички точки не трябва да превишава позволения брой едновременни повиквания навсякъде. Това позволява на компаниите да спестят пари от размера на общото им "едновременно повикване" използване въз основа на съвкупност от разговори на най-натовареното място, а малко повиквания при останалите места. След като се знаят разходите по наемането на линията, трябва да се знаят нетните цени на разговори извън мрежата - местни, междуселищни и международни. Там обикновено ценообразуването е като фиксирана ставка при всяка отделна бизнес линия и не се измерва в броя използвани едновременно линии. Може би трябва да се внимава за различните дефиниции на "местни" - дали един местен разговор, е местен за централизирания SIP доставчик, които може да бъде в друга държавата.

продължение ...

Няма коментари:

Публикуване на коментар